Tulipán csoport:Intézményünk Tulipán óvodai csoportjába tanulásban akadályozott és értelmileg akadályozott (felső határeset jellegű), főként iskola előtt álló gyermekeket várunk. 
 A csoportba az illetékes Pedagógiai Szakszolgálat Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság vizsgálata és javaslata alapján tudjuk a gyermekeket fogadni. 
 Óvodásaink különleges gondozást, speciális ellátást, egyéni bánásmódot igényelnek. Feladatunk a gyermekek képességeinek fejlesztése, a gyógypedagógiai tudás– és eszköztár segítségével a sérült funkciók kompenzációja. 
 Kis létszámú csoportunkban — maximum 12 fő - szeretetteljes, sok segítséget nyújtó, családias légkör fogadja a családokat egész évben, ahol minden a gyermekek érdekét szolgálja. 
 Az óvodai élet tudatos szervezésével, a mindennapos szakszerű csoportos és egyéni képességfejlesztő munkával, az érzelmi biztonság megteremtésével, a gyermekek tevékenység-szükségletének kielégítésével, a sokoldalú tapasztalatszerzést, a szociális tanulás feltételeit biztosítva fejlesztjük a csoportba járó gyermekeket. A tevékenységi formák ritmikusan ismétlődnek, a gyakorlásra, az ismétlésre kellő időt biztosítva, a gyermekek spontán megnyilvánulásait figyelembe véve. 
 Tanulmányi séták, kirándulások szervezésével, múzeumok látogatásával bővítjük általános ismereteiket. Az egyes témákat minden érzékszervükre hatva próbáljuk átadni, tudásukat megerősíteni. Hatékony kapcsolatokat ápolunk a kerületi rendőrséggel, tűzoltósággal. 
 Tekintettel arra, hogy a gyermekek legtöbbször iskolai tanulmányok megkezdése előtt kerülnek a csoportba, ezért szükségszerű, hogy jó kapcsolatot ápoljunk, és naprakész információkkal rendelkezzük intézményünk iskolai tagozatával is. 
 A gyermekek sokoldalú, harmonikus fejlődését olyan feltételrendszer biztosításával segítjük elő, amely figyelembe veszi a tünetek változatosságát, az egyéni teherbíró képességet, a sajátos nevelési szükségleteket, a személyiségfejlesztést, a testi, szociális, értelmi érettség kialakítását. 
 A kis lépések elvét alkalmazva , a gyermekekre jellemző, cselekvésbe ágyazott gondolkodást figyelembe véve olyan képességfejlesztést valósítunk meg, amely a gyermek egyéni erősségeire épül, kellő időt, alkalmat biztosít a játékos feladatok végrehajtására, önálló törekvéseik megvalósítására. Az önállósodást elősegítik a napirendbe ágyazott önkiszolgálási tevékenységek: öltözködés, terítés, rendrakás, egymás segítése. 
 
 A hatékony gyógypedagógiai fejlesztés alapvető eleme a család és az óvoda nevelési elveinek egymáshoz közelítése, a közös célok kitűzése, és általában állandó együttműködés a szülői házzal. Ennek elősegítése érdekében a szülőkkel igényeik szerint évente többször, de legalább kétszer egyéni beszélgetést folytatunk.  | 
 
| 
   Tulipán csoport  |